Pitypang Fejlesztőház Szolnok, mozgásterápia, idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia, idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia gyerekeknek, óvodás, iskolás, TSMT, homloklebeny terápia, alapozó terápia, áthidaló iskola előkészítő, fejlesztés gyerekeknek

Alapozó Terápia

2020.06.15.

Az Alapozó Terápia egy mozgásos-érzékszervi típusú idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia, melyet óvodás és iskolás korosztálynak is ajánlunk (5-16 éves korig).

Mire hat?

  • erősen fejleszti a mozgáskoordinációt,
  • az anyanyelvi készséget,
  • az olvasás technikai készségét,
  • elősegíti a gyermeki idegrendszer érési folyamatait (egészében értelmileg akadályozottak esetében is hatásos).

Milyen problémáknál ajánljuk?

  • Beszédfejlődési problémáknál,
  • Mozgásfejlődési elmaradásnál,
  • Dominancia megválasztásának késésénél,
  • Alaki dysgraphia kezelésénél,
  • Dyslexia,
  • Dysphasia,
  • Mentális retardáció esetén,
  • Figyelemzavar és/vagy hiperaktivitás/ hiperkinetikus szindrómánál.

A csecsemőkori mozgásmintáktól indulva a fejlődéstani nagymozgásokon, a rugalmasságon, az egyensúlyon keresztül fejleszti az idegrendszert, melyet speciális gimnasztikával alapoz meg, majd igen magas fokra emeli a mozgásügyességet / mozgáskoordinációt. Eközben fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt, és erősíti vagy megválasztatja a kéz (szem, láb) dominanciát.
Ezen feladatsorokhoz társítja a fejlesztőpedagógia gyakorlatait, illetve az informatikai blokkot fejlesztő gyakorlatokat: tér, idő, emlékezet, beszédészlelés, beszédértés, jobb-bal, testismeret, ritmus, szemmozgások stb. fejlesztését.
A legújabb fejlesztésben nagy szerepet kapnak a homloklebenyt fejlesztő gyakorlatok, mely lebenyt az agy Főparancsnokának is hívhatjuk.

Közvetlen hatásai:

  • A megkésett beszédfejlődést beindítja,
  • A rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál,
  • Erősen segíti a dyslaliák, a paraláliák esetén a logopédiai munkát, a beszédhangok automatizálódását, beépülését,
  • Megkönnyíti az olvasást a technikai diszlexia esetén, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul,
  • Igen erősen javítja az anyanyelvi készséget a féltekei dominancia helyes megválasztása esetében  dominancia-problémás gyerekeknél,
  • A mozgástervezés megjavul a fejlődési dyspraxia esetén,
  • Javítja a mozgáskoordinációt.